Jak wyczyścić wyszukiwarkę Google

Niezależnie od tego, czy zostałeś zbanowany w wyszukiwarce Google, czy po prostu chcesz poprawić swój ranking, istnieje kilka kroków, które możesz podjąć, aby upewnić się, że wyniki wyszukiwania są czyste. Obejmuje to usunięcie niechcianych stron internetowych, usunięcie informacji osobistych ze swojego profilu oraz wyczyszczenie pamięci podręcznej wyników wyszukiwania Google.

Zawartość PII lub doxxing

Do niedawna polityka Google polegała na usuwaniu informacji osobistych z wyników wyszukiwania tylko w przypadku poważnego zagrożenia bezpieczeństwa lub tożsamości użytkownika. Teraz ludzie mogą zażądać, aby wyszukiwarka usunęła więcej rodzajów danych osobowych. Obejmuje to informacje finansowe, dokumentację medyczną, zdjęcia z nagością oraz prywatne informacje o logowaniu.

Choć może się to wydawać dobrym rozwiązaniem, usuwanie treści, których nie kontrolujesz, może być trudne. Musisz przedstawić dowody, że treść, którą chcesz usunąć, jest rzeczywiście informacją osobistą i że została zamieszczona w złym zamiarze – dane te zostały zgromadzone przez specjalistów serwisu . Uzyskanie zgody może zająć trochę czasu, ale istnieją narzędzia, których możesz użyć, aby przyspieszyć ten proces.

Pierwszym krokiem do oczyszczenia wyszukiwarki Google jest wypełnienie formularza żądania usunięcia. Formularz ten zapyta Cię o Twoje dane osobowe, czy byłeś ofiarą doxxingu i czy informacje są udostępniane złośliwie. Zostaniesz również poproszony o zrzuty ekranu i adresy stron internetowych, na których pojawiły się informacje. Możesz przesłać do 1000 adresów internetowych jednocześnie.

Jeśli padłeś ofiarą doxxingu, możesz otrzymywać ostrzeżenia i niechcianą pocztę od nieznajomych, a także groźby fizyczne i niepokój. Możesz być również celem przestępstw finansowych lub kradzieży tożsamości. Jeśli tak się stanie, powinieneś skontaktować się z władzami, zmienić swoje dane logowania i zamrozić swoje raporty kredytowe.

Możesz również złożyć wniosek prawny o usunięcie treści przez właściciela strony. Możesz to zrobić, kontaktując się bezpośrednio z witryną lub składając skargę do Google. Jeśli witryna nie zareaguje, możesz również złożyć wniosek do Digital Millennium Copyright Act.

Usuwanie niechcianych stron internetowych

Niezależnie od tego, czy jesteś właścicielem witryny internetowej, czy po prostu chcesz zachować nienaruszoną reputację online, usuwanie niechcianych stron internetowych z wyszukiwarki Google to skuteczny sposób na zachowanie reputacji online. Choć nie jest to rozwiązanie dla każdego, nie jest to zły pomysł, aby rozważyć tę metodę.

Proces jest dość prosty, zwłaszcza jeśli używasz Chrome. Po uruchomieniu przeglądarki przejdź do sekcji “Wyszukiwarki” w menu ustawień, a znajdziesz ikonę, która wygląda jak koło z trzema kropkami. Wystarczy kliknąć na tę ikonę, a zostaniesz przeniesiony do strony z listą “Wyszukiwarek”, które mogą być używane do przeszukiwania Internetu.

“Google Search Console” jest świetnym zasobem do sprawdzenia statusu Twojego żądania usunięcia. Oprócz opcji “Strona”, będziesz miał również dostęp do narzędzia do usuwania treści. W opcji “Strona” możesz wprowadzić adres URL strony internetowej, którą chciałbyś usunąć. Jest to krok, który musisz wykonać, zanim będziesz mógł przejść do następnego kroku.

“Google Search Console” daje Ci możliwość sprawdzenia, jakie strony Twojej witryny są indeksowane przez wyszukiwarkę, a także udostępnia darmowe statystyki. Dzięki temu będziesz mógł zobaczyć status swojego wniosku o usunięcie, a także będziesz mógł śledzić postępy w jego realizacji. Jeśli korzystasz z narzędzia na komputerze Mac, zaleca się wprowadzenie szybkich zmian w ustawieniach Chrome.

Chociaż nie możesz oczekiwać, że pozbędziesz się całej swojej witryny, możesz usunąć najbardziej problematyczne strony, które mogą być szkodliwe dla twoich wysiłków SEO. Aby usunąć te strony, musisz upewnić się, że masz prawo do usunięcia strony i że strona nie jest połączona nigdzie w Twojej witrynie.

Zgłaszanie spamu, płatnych linków lub złośliwego oprogramowania

Niezależnie od tego, czy jesteś webmasterem, czy po prostu surfujesz po Internecie, powinieneś zawsze mieć oko na złośliwe linki. Linki te mogą przekierować Cię na strony, które zawierają złośliwe oprogramowanie i mogą uszkodzić Twój komputer. Strony te są zazwyczaj wynikiem ataku phishingowego, czyli oszustwa, którego celem jest wprowadzenie użytkowników w błąd i skłonienie ich do podania swoich danych osobowych.

Jeśli natkniesz się na stronę, która ma podejrzany link, możesz zgłosić spam, płatne linki lub złośliwe oprogramowanie do Google. Jeśli link jest złośliwy, jest mało prawdopodobne, że właściciel witryny podejmie działania. Możesz jednak poprosić operatora o usunięcie treści.

Aby zgłosić złośliwą stronę internetową, przejdź do Google Safe Browsing i wpisz adres URL witryny. Następnie możesz wypełnić formularz. Możesz również wprowadzić komentarze, aby poinformować Google o stronie internetowej.

Inną metodą zgłoszenia złośliwej witryny jest wysłanie do Google wiadomości e-mail z prośbą o usunięcie witryny. Firma stworzyła adres e-mail, pod którym można to zrobić.

Do zgłaszania tego typu spamu można również wykorzystać Google Alerts. Nie będzie to miało negatywnego wpływu na Twoje rankingi w wyszukiwarkach, chyba że spam będzie w masowych ilościach. Jeśli otrzymujesz dużo spamu, możesz złożyć skargę w narzędziach wsparcia dla webmasterów.

Wyszukiwarka Google poczyniła duże postępy w walce ze spamem, ale nadal jest to bardzo duży problem. Liczba spamerskich stron internetowych jest wciąż astronomiczna. Możesz pomóc w oczyszczeniu wyników wyszukiwania, zgłaszając spam, płatne linki lub złośliwe oprogramowanie.

Jeśli jesteś właścicielem firmy, upewnij się, że złożysz raport o webspamie. Dzieje się tak dlatego, że informacje objęte prawami autorskimi są zazwyczaj wykorzystywane przez oszustów w celu zwiększenia swoich SERPów.

Połącz swój profil, aby usunąć informacje osobiste, które nie będą wyświetlane w wynikach wyszukiwania

Niezależnie od tego, czy korzystasz z Google dla biznesu, czy dla przyjemności, ważne jest, aby pilnować swoich ustawień prywatności. Najnowsze aktualizacje polityki prywatności firmy sprawiają, że jeszcze łatwiej jest utrzymać swoje nazwisko i zdjęcie z dala od opinii publicznej.

Oprócz sprawdzania ustawień prywatności, możesz rozważyć uczynienie niektórych swoich profili online bardziej prywatnymi. Na przykład, możesz chcieć wymienić swoje zdjęcie profilowe, zwłaszcza jeśli zawiera ono kompromitujące zdjęcia lub informacje. Jeśli masz pracę lub rozważasz zmianę kariery, możesz chcieć sprawdzić różne usługi pośrednictwa pracy. Uzyskanie swojego nazwiska i miasta przed potencjalnymi pracodawcami może być o wiele bardziej skuteczne niż próba znalezienia ich za pośrednictwem podejrzanej witryny sieciowej.

Oprócz zwykłych podejrzanych, takich jak LinkedIn i Facebook, możesz chcieć rozważyć kilka innych serwisów społecznościowych. Na przykład, możesz eksperymentować z różnymi nazwami użytkowników i miastami, aby zobaczyć, które z nich najlepiej pasują do Twoich osobistych i zawodowych zainteresowań. Możesz również pomyśleć o zabezpieczeniu swoich danych osobowych za pomocą chronionego hasłem konta e-mail. Na koniec warto przyjrzeć się danym z kart kredytowych i debetowych. Chociaż są one technicznie prywatne, mogą być wykorzystane do niechcianego kontaktu bezpośredniego.

Ostatni wysyp głośnych przypadków naruszenia danych spowodował wzrost liczby konsumentów, którzy szukają sposobów na ochronę swoich informacji. Na szczęście, Google ma poręczne narzędzie do usuwania pewnych typów PII z wyników wyszukiwania. Na przykład, firma niedawno wprowadziła nowe narzędzie, które pozwala zażądać usunięcia z niektórych stron internetowych osobistych danych kontaktowych, takich jak nazwisko, numer telefonu, adres i adres e-mail.

Wyczyść pamięć podręczną wyników wyszukiwania Google

Niezależnie od tego, czy chcesz poprawić szybkość witryny, czy też martwisz się o indeksację swojej strony, usunięcie niechcianych wyników wyszukiwania z Google może pomóc. Będziesz jednak musiał zebrać wszystkie informacje, które znajdziesz i skompilować listę niechcianych wyników.

Aby usunąć nieaktualne strony, będziesz musiał zalogować się na swoje konto Google. Następnie trzeba będzie kliknąć “zaproponuj edycję” w panelu wiedzy. Jeśli strona już nie istnieje, Google prawdopodobnie zatwierdzi Twoją prośbę.

Następnie będziesz musiał upewnić się, że treść w wynikach wyszukiwania Google nie szkodzi Twojej reputacji. Możesz to zrobić, składając zawiadomienie DMCA takedown lub zgłaszając je do platformy hostingowej. W zależności od rodzaju treści, możesz również skontaktować się z placówkami medialnymi, które zamieściły informację, aby usunąć post z ich stron internetowych.

Możesz również usunąć wyniki wyszukiwania, wysyłając żądanie do Google za pomocą narzędzia Search Console. Konieczne będzie wybranie zakresu czasowego w rozwijanym menu.

Proces ten może trwać od kilku dni do miesięcy. Wyszukiwarka ponownie zaindeksuje stronę, aby usunąć starą wersję z wyników wyszukiwania. Następnie nowa wersja zostanie ponownie zaindeksowana.

Aby usunąć stronę z pamięci podręcznej wyników wyszukiwania Google, należy wyczyścić pamięć podręczną. Można to zrobić, klikając trzy pionowe kropki obok adresu URL strony w pasku wyszukiwania. Alternatywnie możesz skorzystać z narzędzia Google Cache.

Jeśli masz złą reputację, możesz przekonać media do usunięcia informacji z ich witryn. Jeśli masz poufne dane, których nie chcesz pokazywać w wynikach wyszukiwania, możesz dodać do witryny znacznik meta noindex, aby uniemożliwić jej buforowanie.

Podobne tematy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *