Jak czyścić gaźnik

Niezależnie od tego, czy posiadasz stary czy nowy model, jest kilka ważnych rzeczy, które musisz wiedzieć o czyszczeniu gaźnika. Kiedy zrobisz to dobrze, może to pomóc Ci zaoszczędzić pieniądze i sprawić, że Twój samochód będzie działał lepiej.

Zdjąć uszczelkę membrany

Zdjęcie uszczelki membrany w celu wyczyszczenia gaźnika może wydawać się prostym zadaniem, ale jest bardzo ważne. Membrana jest bardzo delikatną częścią gaźnika i należy się z nią obchodzić ostrożnie. Powinna być przechowywana w suchym i czystym miejscu. Jeśli usuniesz uszczelkę i będzie w niej dziura po szpilce, praca gaźnika może zostać zrujnowana.

Aby rozpocząć, należy otworzyć gaźnik i zdemontować wewnętrzne części. Obejmuje to usunięcie sita filtra, miski, pływaków i igieł. Dobrym pomysłem jest również wyczyszczenie zewnętrznej części gaźnika. Należy użyć starej szczoteczki do zębów, aby delikatnie wytrzeć elementy. Jeśli na gaźniku znajdują się plamy oleju, być może trzeba będzie nasmarować zewnętrzne części ruchome.

Po wyczyszczeniu wnętrza trzeba będzie ponownie złożyć części. Niektóre elementy mogą łatwo zniknąć, więc pamiętaj o zapisywaniu swoich kroków, aby uniknąć błędów. Powinieneś układać części w kolejności, w jakiej je wyjmujesz.

Cienki element zaworu kontaktronowego znajduje się pomiędzy korpusem gaźnika a podstawą podkładu. Jest on bardzo mały, więc trzeba będzie zachować ostrożność. Należy go dokładnie wyczyścić przy niskim ciśnieniu.

Przed ponownym zamocowaniem zaworu kontaktronowego należy zainstalować nową uszczelkę. Należy umieścić nową uszczelkę nad zaworem kontaktronowym i zabezpieczyć ją śrubami.

Po zamontowaniu nowej uszczelki można wymienić membranę. Membranę należy ułożyć nad uszczelką i pod płytą podstawową. Należy również przymocować pokrywę dozującą do nowej membrany. Należy upewnić się, że dźwignia dozująca jest wciśnięta do sprężyny.

Usuwanie pływaka gaźnika

Użycie środka do czyszczenia gaźnika jest jednym z najlepszych sposobów na usunięcie pływaka z gaźnika. Dzieje się tak dlatego, że pływak jest częstym miejscem gromadzenia się osadów. Kiedy tak się dzieje, może to uniemożliwić pływakom pozostanie w prawidłowej pozycji. Gdy pływaki są zablokowane, może wystąpić głód paliwa lub zalanie.

Istnieje szereg elementów, które należy zdemontować, aby umożliwić czyszczenie. Elementy te obejmują dławik, obudowę filtra powietrza i śrubę biegu jałowego. Przed przystąpieniem do czyszczenia gaźnika należy również wymienić filtr powietrza i węże przewodu powietrza.

Pływak gaźnika to pojemnik w kształcie miski, który siedzi w dolnej części gaźnika. Miska ta powinna być skierowana w kierunku obszaru czyszczenia. W idealnym przypadku pływak powinien być nieco luźny do wyjęcia.

Pływak powinien być namoczony w roztworze czyszczącym Simple Green Pro HD przez 10 minut. Jest to spowodowane tym, że pływak jest podatny na zrywanie podczas wyciągania go z gaźnika.

Oprócz pływaka w gaźniku, istnieją inne miejsca do czyszczenia. Na przykład, dysza pilotująca jest kolejnym dobrym miejscem, aby spojrzeć. Jest tak dlatego, że jest to długa, chuda śruba, która siedzi w misce.

Możesz również wyczyścić miskę pływaka. To świetny pomysł, aby użyć odpowiedniego roztworu czyszczącego do tego. Do tego zadania będziesz chciał użyć szczotki drucianej do stałych osadów i szmatki do mniej gęstych zanieczyszczeń. Następnie należy spryskać miskę gaźnika ulubionym środkiem czyszczącym i pozostawić na kilka minut. Po zakończeniu wytrzyj go ściereczką z mikrofibry.

Pływak gaźnika pełni małą, ale ważną rolę. Pozwala on na mieszanie się paliwa z powietrzem. Gdy to nastąpi, pływak podnosi się do odpowiedniego poziomu i zamyka zawór paliwa. Jest to ważna sprawa, ponieważ odpowiednia ilość paliwa jest kluczowa dla prawidłowego działania gaźników.

Spray z substancją B12 w aerozolu

Używanie substancji B12 w aerozolu do czyszczenia gaźnika jest jednym z najlepszych sposobów na poprawę wydajności silnika. Produkt ten jest wykonany z wysokiej jakości składników i szybko dostarcza rezultaty.

Spray działa poprzez odpędzanie twardego brudu za pomocą ciśnienia. Rozbija również węgiel i inne nieprzyjemne osady.

Dostępnych jest kilka środków czyszczących. Niektóre są przeznaczone do konkretnych obszarów gaźnika, podczas gdy inne są bardziej przydatne dla silników z więcej niż jednym gaźnikiem.

Jet Spray Carb Cleaner firmy Gunk jest dobrym przykładem środka czyszczącego, który został zaprojektowany tak, aby był łatwy w użyciu. Został opracowany tak, aby czyścić części silnika bez uszkadzania elementów malowanych lub metalowych. Jest również niekorozyjny. Pozostawia gaźnik Twojego samochodu błyszczący i czysty.

RSC Chemical Solutions Gunk Carburetor & Parts Cleaner to kolejny przykład aerozolu, który został stworzony, aby Twój silnik działał jak nowy. Usuwa osady, smary i węgiel. Jest to bezpieczny, przyjazny dla środowiska środek czyszczący, który doskonale nadaje się do małych części silnika. Nie zawiera chloru.

Nie ma wątpliwości, że środek do czyszczenia gaźnika jest istotnym elementem utrzymania pojazdu. Pomaga on zwiększyć wydajność paliwa, wyeliminować nierówną pracę na biegu jałowym i zapobiec nagłemu zgaśnięciu silnika. Najlepsze produkty powinny być bezpieczne dla lakieru, plastiku i innych materiałów Twojego samochodu.

CRC Carb cleaner to środek w aerozolu, który jest zgodny z normą VOC. Ma również szybkie działanie czyszczące i szybko schnie. Jest to również dobry produkt dla niskiego budżetu. Nie zawiera szkodliwych substancji chemicznych, takich jak toulene, które mogą uszkodzić czujniki tlenu lub katalizatory.

Jeśli zależy Ci na produkcie wielozadaniowym, WD-40 Specialist Carb/Throttle Body & Parts Cleaner jest świetnym rozwiązaniem. Usuwa on pozostałości z gaźnika, wlotu powietrza i zaworów PCV. Jest to spray, który można łatwo zastosować i jest dostępny w wygodnym, jednopakowym opakowaniu.

Usuwanie pływaka za pomocą pistoletu do sprężarki powietrza

Użycie pistoletu do sprężarki powietrza do usunięcia pływaka jest jednym z najłatwiejszych sposobów czyszczenia gaźnika. Może to pomóc w usunięciu brudu i zanieczyszczeń, które mogą zatykać kolektor dolotowy silnika. Należy jednak uważać, aby nie uszkodzić żadnych plastikowych części w tym procesie.

Na początek trzeba będzie spuścić wodę ze zbiornika paliwa. Jeśli Twój gaźnik ma dołączony wąż przelewowy, będziesz musiał go odłączyć. Trzeba będzie również odłączyć linię paliwową. Jeśli przewód jest popękany lub zagięty, należy go wymienić.

Główna dysza w Twoim gaźniku to krótka i gruba głowica sześciokątna. Dysza pilotująca jest długą i chudą dyszą.

Choć nie jest to konieczność, dobrym pomysłem jest wyczyszczenie gardzieli i innych przejść w Twoim gaźniku. Dobrym pomysłem jest również wymiana uszczelek. Użycie środka czyszczącego w aerozolu usunie osady z gumy.

Dobrym pomysłem jest wzięcie latarki i obejrzenie różnych dysz i innych elementów wewnątrz gaźnika. Być może trzeba będzie zdjąć płytkę rozbryzgową, aby to zrobić.

Dobrym pomysłem jest zaopatrzenie się w okulary ochronne. Pistolet do sprężania powietrza jest świetnym narzędziem do tego celu, ale musisz się upewnić, że nie jest ustawiony na najwyższym ustawieniu.

Możesz również użyć płaskiego śrubokręta, aby usunąć dyszę pilotującą. Będziesz musiał być nieco techniczny, aby usunąć tę część.

Do wydmuchania błota i innych zanieczyszczeń można również użyć pistoletu ze sprężonym powietrzem. Uważaj, aby nie uszkodzić filtra sitowego, który jest nieco trudniejszy do usunięcia.

Istnieją inne wskazówki i sztuczki dotyczące czyszczenia gaźnika, które można wykorzystać, takie jak usunięcie linki dławika i wyregulowanie śruby biegu jałowego. Po usunięciu wszystkiego z gaźnika, musisz upewnić się, że jest on suchy.

Zabierz go do sklepu

Niezależnie od tego, czy przygotowujesz swój pojazd do corocznego przeglądu technicznego, czy też Twój samochód doświadcza powolnego rozruchu, ważne jest, aby zrozumieć, jak wyczyścić gaźnik w sklepie. Zatkany gaźnik może prowadzić do zmniejszenia przebiegu i przegrzania. Dobrym pomysłem jest również sprawdzenie, czy nie ma wycieków podciśnienia.

Po pierwsze, będziesz chciał odłączyć linię wlotu paliwa od gaźnika. Twoja instrukcja obsługi powinna powiedzieć Ci jak to zrobić. Jeśli przewód jest zakleszczony, może być konieczne usunięcie go za pomocą płaskiego śrubokręta.

Następnie musisz użyć szczotki drucianej lub szczotki o sztywnym włosiu, aby usunąć wszelkie zanieczyszczenia i brud. Uważaj, aby nie uszkodzić żadnych plastikowych części. Metal samochodu może być podatny na rdzę, jeśli użyjesz octu lub innych środków chemicznych.

Po wyjęciu gaźnika, będziesz musiał zakręcić zawór przepływu paliwa. Zapobiegnie to zasysaniu paliwa lub powietrza z powrotem do silnika. Jeśli obawiasz się, że przeoczyłeś jakieś miejsce, możesz spryskać to miejsce środkiem do czyszczenia gaźników i sprawdzić, czy wyjdzie tam, gdzie powinno.

Gdy już skończysz, będziesz musiał wysuszyć gaźnik. Jeśli użyjesz kompresora powietrza, możesz wdmuchnąć je we wszystkie szczeliny gaźnika. Następnie ustaw go na ręczniku, aby wyschnął na powietrzu.

Jeśli nie jesteś pewien, jak wyczyścić gaźnik, możesz również znaleźć porady na forach. Jeśli masz szczęście, będziesz miał instrukcję obsługi sklepu z ustawieniami magazynowymi. Jeśli nie, możesz wykonać kroki w instrukcji, aby wyregulować swoje igły.

Na koniec będziesz musiał zdjąć miskę pływakową z gaźnika. Można to zrobić za pomocą klucza lub odkręcając cztery śruby.

Podobne tematy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *