Czy masz silnik krokowy, że zostały naprawy przez lata lub jesteś dopiero zaczyna, istnieje wiele różnych kroków można podjąć, aby upewnić się, że masz najlepsze wyniki. Powinieneś zawsze czyścić silnik za pomocą smaru, aby pomóc mu trwać dłużej. Jeśli masz zamiar usunąć sprężyny i śruby z steppera, należy również upewnić się, aby oczyścić “okno”, który otacza go.
Usuwanie śrub do drewna
Pozbycie się zakleszczonej lub odklejonej śruby do drewna może być frustrującym zadaniem. Istnieje jednak kilka sposobów na usunięcie śruby.
Smar to świetny sposób na złamanie uszczelki i poluzowanie upartej śruby. Jako bazy smarującej możesz użyć oleju roślinnego, WD-40, a nawet soku z cytryny.
Pomocne może być również użycie obcinacza do korków. Ten nifty gadżet jest przeznaczony do usuwania materiału nad i pod rozebraną śrubą. Możesz znaleźć te narzędzia w lokalnym sklepie z narzędziami.
Użycie młotka do poluzowania śruby może być również skutecznym sposobem na wykonanie pracy. W zależności od wielkości śruby, może być konieczne stukanie w nią, aby ją wyjąć. Gumka może również zapewnić dodatkową przyczepność.
Do poluzowania zakleszczonej śruby można również użyć wiertarki – fragment ten jest wynikiem działań ekipy serwisu magazyninwestora.pl. Należy wybrać ustawienie niskiej prędkości/wysokiego momentu obrotowego wiertarki. Podczas wykonywania tej czynności należy uważać, aby nie zagłębić się zbytnio w drewno.
Wielofunkcyjne narzędzie oscylacyjne może być również wykorzystane do cięcia wkrętów na równi z otaczającym je drewnem. Podczas wykonywania tej czynności należy pamiętać o wywieraniu nacisku na śrubę podczas jej obracania. Zmniejszy to prawdopodobieństwo jej zerwania.
Najlepszym sposobem na usunięcie zakleszczonego lub zerwanego wkrętu do drewna jest najpierw usunięcie starego. W ten sposób będziesz mógł przygotować miejsce dla nowej.
Usunąć sprężyny
Uzyskanie sprawnego działania silnika krokowego wymaga pewnej dbałości o szczegóły. Obejmuje to czyszczenie krokowca w celu wyeliminowania wszelkich pozostałości i zanieczyszczeń, które mogły się w nim zgromadzić.
Istnieje kilka sposobów, aby to osiągnąć. Użycie kompresora powietrza do ściśnięcia sprężyn jest jedną z opcji. Możesz kupić kompresor do sprężyn online lub w lokalnym sklepie motoryzacyjnym. Jednak należy go używać tylko po odpowiednim przeszkoleniu i wyposażeniu.
Mała ręczna puszka z eterem to kolejna opcja. To pomoże Ci określić, czy masz jakieś wycieki powietrza w silniku krokowym. Często nie będą one wykrywalne za pomocą czytnika kodów OBDII. Należy również pamiętać o sprawdzeniu gumowej rury biegnącej od korpusu przepustnicy do obudowy silnika krokowego. To również może prowadzić do wycieków powietrza.
Starym sposobem jest użycie delikatnej szmatki do wytarcia wszelkich zanieczyszczeń lub pozostałości. Możesz również użyć alkoholu izopropylowego do czyszczenia płyty bocznej EM.
Małe kółko na płytce EM można wyczyścić za pomocą narzędzia Dremel. Najlepsze jest to, że można je czyścić wielokrotnie!
Jeśli masz silnik z pełną szczotką, możesz potrzebować niestandardowego narzędzia. Nie jest to łatwe zadanie i trzeba będzie wyciągnąć silnik z jego obudowy. Możesz również chcieć usunąć szczotki i zastąpić je wersjami smarowanymi teflonem.
Czyszczenie “okna”
Poświęcenie czasu na czyszczenie “okna” silnika krokowego jest ważne. Pomoże Ci to usunąć nagromadzony kurz, pajęczyny i osady mineralne, które mogą powodować gromadzenie się na powierzchni okna. Użycie skutecznego roztworu do czyszczenia okien pomoże również zapobiec powstawaniu smug.
Należy zacząć od przetarcia boków okna suchą ściereczką z mikrofibry. Za jej pomocą można usunąć zalegający kurz. Następnie można wypolerować szkło do połysku. Możesz również przetrzeć narożniki okna, aby usunąć wszelkie smugi i zacieki.
Do okien wewnętrznych można zastosować roztwór ciepłej wody i płynu do mycia naczyń. Należy również użyć miękkiej ściereczki. Szczotka z miękkim włosiem o długiej rączce również pomoże Ci w wykonaniu zadania. Podczas czyszczenia przedmiotów gospodarstwa domowego należy zawsze postępować zgodnie z instrukcjami producenta.
Do okien zewnętrznych należy używać ściągaczki. Ściągaczka działa dobrze na dużych oknach obrazkowych, ale nie jest tak skuteczna na mniejszych oknach. Najlepiej zmienić ostrze ściągaczki po 15 godzinach użytkowania.
Jeśli nie masz ściągaczki, możesz spróbować wyczyścić “okno” okna gazetą. Ewentualnie można zrobić własny, domowy środek do czyszczenia okien. Popularny środek do czyszczenia szyb można zrobić mieszając biały ocet z sokiem z cytryny. Należy je jednak mieszać w niewielkich ilościach. Nigdy nie powinieneś używać wybielacza chlorowego podczas tworzenia roztworu.
Sprawdź poprawność działania
Przeprowadzenie prawidłowej konserwacji silnika krokowego może zapewnić płynną i bezproblemową pracę. Ale jeśli nie wykonasz odpowiednich czynności, możesz ryzykować swoje bezpieczeństwo i spowodować straty ekonomiczne. Oto kilka wskazówek, które pozwolą Ci upewnić się, że Twój krokowiec jest w najlepszej kondycji.
Pierwszym krokiem jest sprawdzenie uzwojeń silnika. Można to zrobić poprzez zasilanie silnika. W ten sposób dowiesz się, czy silnik ma cewki bipolarne czy unipolarne. W przypadku silników bipolarnych, opór powinien być taki sam w obu kierunkach.
Następnie należy przyjrzeć się łożyskom. Mogą one wymagać dobrego czyszczenia. Powinieneś również nasmarować je nowym olejem. Należy to zrobić w małych ilościach. Należy uważać, aby nie smarować żadnego z części metalowych do metalu. Jest to spowodowane tym, że smary będą hamować kontakt elektryczny.
Będąc przy tym, powinieneś również sprawdzić podnośnik EM. Możesz go wyczyścić alkoholem izopropylowym. Możesz również użyć tarczy polerskiej i Dremela, aby wykonać zadanie.
Na koniec powinieneś sprawdzić koła i wycieraczki stepera. Są one zazwyczaj połączone z dyskami. Możesz je usunąć, jeśli to konieczne, lub pozostawić na miejscu. Możesz wtedy nasmarować je lubrykantem teflonowym.
Poza tym, co oczywiste, powinieneś również sprawdzić wentylację swojego silnika. Zapobiegnie to gromadzeniu się ciepła w silniku i powodowaniu problemów. Dobry system wentylacji poprawi żywotność twojego stepera.
Wykrywanie wycieku próżni
Wykrycie wycieku próżni podczas czyszczenia silnika krokowego nie jest trudne, jeśli wiesz, czego szukać. Należy uważnie słuchać dźwięków silnika i próbować zidentyfikować źródło nieszczelności. Nie zawsze łatwo jest znaleźć problem na własną rękę, ale renomowany mechanik może pomóc.
Wycieki podciśnienia mogą mieć wpływ na wydajność Twojego pojazdu. Mogą powodować spadek wydajności, różnicę w jakości biegu jałowego i mogą wprowadzać niepożądane powietrze do silnika. Nie należy nigdy prowadzić pojazdu, jeśli występują w nim nieszczelności podciśnienia.
Jeśli podejrzewasz wyciek podciśnienia, pierwszą rzeczą, którą należy zrobić, jest sprawdzenie schematu układu podciśnienia Twojego pojazdu. Pokaże on, gdzie znajdują się przewody podciśnienia i jak są połączone. Można go znaleźć w instrukcji obsługi lub w Internecie.
Jeśli nie możesz zlokalizować linii podciśnienia, możesz rozpylić niewielką ilość eteru na podejrzane połączenie węży powietrznych. To tymczasowo uszczelni wyciek podciśnienia. Należy to robić tylko wtedy, gdy jest się przeszkolonym technikiem z odpowiednimi narzędziami.
Należy również użyć uszu, aby posłuchać dźwięku wycieku podciśnienia. Jeśli usłyszysz wysoki dźwięk, syczenie lub wibracje, jest to oznaka wycieku podciśnienia.
Na kolektorze dolotowym można znaleźć węże podciśnieniowe. Mogą one być również uszkodzone lub pęknięte. Są one łatwe do wymiany.
Złóż go z powrotem
Używanie końcówki Q i alkoholu izopropylowego na silnikach krokowych ruchu precyzyjnego działa świetnie. Uważaj, aby nie używać smaru na plastikowych / nylonowych częściach. Jeśli wał utknie, teflon lub smar super lube może być używany do poluzowania go.
Należy również sprawdzić przełączniki i cewki, aby upewnić się, że działają prawidłowo. Można to zrobić obracając silnik w dłoni. Jeśli cewki nie poruszają się, oznacza to, że jest problem z okablowaniem lub połączeniem. Być może trzeba będzie wymienić cewkę. Jest to trudna naprawa.
Aby przetestować cewkę, przyłóż 5 V prądu do każdego przewodu silnika i obróć go ręcznie. Jeśli cewki nie płyną na gładko, należy je wyczyścić. Do czyszczenia cewek możesz użyć małej mosiężnej szczotki drucianej.
Aby oczyścić EM, można użyć alkoholu izopropylowego lub Mothers Mag & Aluminum Polish. Uważaj, aby nie dostać się nim na płytkę drukowaną.
Jeśli linka EM jest inkrustowana brudem, można ją wyczyścić delikatną szmatką zwilżoną alkoholem. Alternatywnie można użyć narzędzia do usuwania igły. Należy uważać, aby nie skierować igły pod kątem. Mogłoby to spowodować wygięcie wału silnika.
Możesz również użyć nici dentystycznej, aby przytrzymać korpus zaworu w miejscu względem skrzyni biegów. Ważne jest, aby nie zwalniać sprężyn, dopóki nie będziesz gotowy do pełnego dokręcenia zaworu.
Podobne tematy