Niezależnie od tego, czy chcesz wymienić zawór EGR, czy też chcesz go wyczyścić, istnieje kilka wskazówek i trików, o których należy pamiętać. Niektóre z nich obejmują upewnienie się, że węże podciśnieniowe nie są zatkane gruzem, czyszczenie zaworu i znajomość objawów zaworu EGR.
Czyszczenie zaworu EGR
Utrzymanie zaworu EGR w czystości zapewni optymalne funkcjonowanie systemu zapobiegającego zanieczyszczeniu środowiska. Pomaga to poprawić osiągi silnika i zapobiega powstawaniu szkodliwych gazów.
Samochód bez zaworu EGR straci moc i uzyska mniejszy przebieg gazu. Może również utrudniać przyspieszanie pojazdu.
Dobrą metodą czyszczenia zaworu EGR jest usunięcie osadów węglowych. Można to zrobić za pomocą odkurzacza do rur lub miękkiej szczotki nasączonej środkiem do czyszczenia gaźników. Być może trzeba będzie powtórzyć ten proces kilka razy, aż wszystkie osady węglowe zostaną usunięte.
Musisz upewnić się, że nie uszkodzisz żadnej z elektronicznych części zaworu. Jest to szczególnie ważne, jeśli chcesz zachować połączenia elektryczne – słowa te są produktem ekspertów strony klinikabaltica.pl.
Jeśli nie masz dostępu do środka do czyszczenia rur lub gaźnika, możesz użyć środka do czyszczenia benzyny. Jest on zwykle dostępny w warsztacie samochodowym lub można go kupić w Internecie.
Najlepszym rozwiązaniem dla silników Diesla jest zastosowanie urządzenia do recyrkulacji spalin. Pozwoli to na zmniejszenie emisji tlenków azotu nawet o 50%.
Jeśli nie jesteś pewien, gdzie zlokalizować zawór EGR, możesz sięgnąć do fabrycznej instrukcji serwisowej. Możesz również wyczyścić go za pomocą smaru di-elektrycznego.
Podczas czyszczenia zaworu EGR należy uważać, aby nie uszkodzić uszczelki. Należy ją wymienić, jeśli zauważy się pęknięcia lub postrzępienia.
Podczas wykonywania tego zadania należy nosić ochronne okulary i rękawice odporne na działanie substancji chemicznych. Najlepiej jest wykonywać to zadanie, gdy silnik nie jest uruchomiony. Ma to na celu uniknięcie uszkodzenia elektroniki i filtra powietrza.
Objawy zaworu EGR
Objawy zaworu EGR mogą obejmować nieregularną pracę na biegu jałowym, zwiększone zużycie paliwa i zgaśnięcie silnika. Ponadto z silnika może wydobywać się nieprzyjemny zapach niespalonego gazu. Jeśli uważasz, że w Twoim silniku występuje problem, oddaj pojazd do certyfikowanego centrum napraw.
Układ recyrkulacji spalin (EGR) recyrkuluje niepożądane gazy w celu zmniejszenia emisji tlenków azotu. Kontroluje on również temperaturę powietrza. Nieprawidłowo działające zawory EGR mogą wpływać na wydajność turbo i zużycie paliwa.
Jeśli zawór EGR nie działa prawidłowo, mieszanka paliwowo-powietrzna w komorze spalania nie jest całkowicie spalana, co powoduje większą emisję NOx. Może to skutkować wysokimi wynikami testów emisji i kontroli smogu.
Zawór EGR znajduje się obok górnego przewodu chłodnicy w Twoim silniku. Uszkodzony lub wadliwy zawór EGR może spowodować wyciek podciśnienia w kolektorze dolotowym, co może doprowadzić do zapłonu.
W celu naprawy uszkodzonego zaworu EGR, należy najpierw sprawdzić uszkodzone części. Polega to na rozebraniu zaworu i sprawdzeniu, czy nie ma żadnych wewnętrznych uszkodzeń. W przypadku stwierdzenia jakichkolwiek, należy ponownie podłączyć połączenia elektryczne i dokręcić śruby. Należy również spróbować usunąć wszelkie zanieczyszczenia i śmieci, które nagromadziły się wewnątrz EGR. Jeśli nie jest to możliwe, należy namoczyć zawór w roztworze czyszczącym.
Niesprawny zawór EGR spowoduje zwiększenie emisji spalin i obniżenie przebiegu gazu. Może również zwiększyć ilość CO, który ulega spaleniu w komorze spalania. W niektórych przypadkach może być konieczna wymiana EGR.
Zawór EGR może utknąć w pozycji otwartej, powodując nierówną pracę na biegu jałowym. Jeśli tak się stanie, podczas uruchamiania silnika słychać będzie głośny dźwięk brzęczenia.
Uszkodzone węże podciśnienia
Niezależnie od tego, czy masz podciśnienie, które przecieka, zostało zatkane, czy jest uszkodzone, są kroki, które możesz podjąć, aby je oczyścić. Najlepsze jest to, że nie jest to skomplikowane. W rzeczywistości nie potrzebujesz nawet doświadczonego technika odkurzacza, aby wykonać to zadanie.
Na początek musisz zdjąć wąż z odkurzacza. Prostym sposobem na to jest użycie drucianego wieszaka. To rozbije wszelkie zatkane materiały w wężu. Ewentualnie możesz wymyć wąż wodą z mydłem. Dobrym pomysłem jest zrobienie tego przed próbą naprawy.
Następnie, będziesz chciał znaleźć sposób na wyczyszczenie węża próżniowego. Nie jest to trudne, ale będziesz musiał znaleźć odpowiedni materiał, aby wykonać zadanie.
Będziesz także potrzebował noża użytkowego i nożyczek. Musisz odciąć czarny plastikowy kawałek z końca węża. Następnie należy wykonać nacięcie w kształcie litery V, aby poluzować plastik z węża.
Wreszcie, trzeba będzie oczyścić gumowe kawałki na końcu węża. To pomoże kleju trzymać lepiej. Możesz to zrobić poprzez zeskrobanie nadmiaru nie-czarnego plastiku.
Będziesz także potrzebował latarki. Możesz użyć światła, aby sprawdzić, czy nie ma pęknięć w wężu. Jeśli można zobaczyć przez węża, będziesz miał znalezione clog. Jeśli nie, być może trzeba będzie kupić nowy wąż.
Warto również upewnić się, że złącza są czyste. Jeśli są, można je ponownie podłączyć za pomocą taśmy elektrycznej. Jednak najpierw trzeba będzie usunąć wszelkie zatory.
Jeśli nie masz żadnego z tych narzędzi pod ręką, możesz spróbować użyć trzonka od miotły pokrytego proszkiem. Będzie to działać w taki sam sposób jak szczotka do odpowietrzania suszarni.
Zatkany zawór EGR
Utrzymanie zaworu EGR w czystości może zapobiec poważnym uszkodzeniom silnika. Objawy otwartego lub zatkanego zaworu to zgaśnięcie silnika, nierówna praca na biegu jałowym, zwiększone zużycie paliwa i kontrolka zarządzania silnikiem.
Zawór EGR recyrkuluje spaliny, zmniejszając emisję tlenków azotu. Zawór może jednak ulec zatkaniu i zablokowaniu. Może to spowodować uszkodzenie układu dolotowego powietrza i zmniejszyć osiągi silnika.
Zawór EGR może się zatkać z powodu nagromadzenia się węgla. Często zawór ten znajduje się w pobliżu kolektora dolotowego lub w pobliżu korpusu przepustnicy. Może mieć złącza elektryczne i rurę połączoną z kolektorem wydechowym.
Do usunięcia osadów węgla można użyć środka do czyszczenia zaworu EGR. Można również użyć szczotki do zeskrobania węgla. Dodatkowo, węgiel można usunąć poprzez czyszczenie zacisków wejściowych i wyjściowych.
Użycie środka do czyszczenia gaźników może pomóc w czyszczeniu wlotu i metalowych rur powrotu spalin. Można również rozpylić środek czyszczący zawór EGR bezpośrednio na filtr powietrza. Na koniec możesz użyć wieszaka z drutu, aby rozbić zatory.
Średni koszt wymiany zaworu EGR waha się między 450EUR a 2,000EUR. Możesz znaleźć online podręczniki naprawy na rynku wtórnym, które dostarczą szczegółowych instrukcji dotyczących usuwania i wymiany zaworu EGR.
Proces ten może być czasochłonny i kosztowny. Zawór EGR należy wymienić przy użyciu tych samych złączek i połączeń. Nowy zawór powinien być uszczelniony silikonowym uszczelniaczem odpornym na wysokie temperatury. Przed jazdą należy płynnie uruchomić nowy zawór.
Wymianę zaworu EGR najlepiej zlecić mechanikowi. Po zabiegu należy ponownie zmontować wszystkie części.
Zaklejony zamknięty zawór EGR
Niezależnie od tego, czy Twój zawór EGR uległ awarii, czy chcesz go po prostu wyczyścić, należy pamiętać o kilku ważnych wskazówkach. Pomogą one w wykonaniu zadania bez konieczności demontażu całej jednostki.
Po pierwsze, musisz dowiedzieć się, gdzie w Twoim pojeździe znajduje się zawór EGR. Jest to zazwyczaj w ścianie ogniowej lub w pobliżu kolektora dolotowego. Dokładną lokalizację można znaleźć korzystając z instrukcji obsługi producenta. Można również spojrzeć na aftermarket podręczniki naprawy, które są dostępne. Te podręczniki często zawierają zdjęcia zaworu i oferują pomocne procedury rozwiązywania problemów.
Następnie trzeba będzie dowiedzieć się, jak usunąć zawór. Dobrym sposobem na to jest użycie małej ręcznej pompki próżniowej. Zastosuj około 5 do 10 cali Hg podciśnienia do nypla. Gdy masz już zawór off, można użyć klucza, aby usunąć zawór z silnika. Być może będziesz musiał wykonać kilka regulacji, aby wydostać zawór EGR.
Następnie trzeba będzie usunąć osady węglowe z zaworu. Te mogą być uporczywe do usunięcia. Aby to zrobić, będziesz potrzebował miękkiej szczotki i trochę środka do czyszczenia gaźników. Pamiętaj o założeniu rękawic odpornych na działanie środków chemicznych.
Po usunięciu nagaru, będziesz musiał wyczyścić zawór. Możesz wyczyścić wnętrze zaworu za pomocą środka do czyszczenia rur nasączonego środkiem do czyszczenia gaźników. Pamiętaj, aby potem wypłukać powierzchnię. Możesz również rozpylić środek czyszczący na filtr powietrza.
Na koniec trzeba będzie wymienić uszczelkę. Uszczelka zaworu EGR jest zazwyczaj sprzedawana z nowym zaworem. Jeśli jednak stary zawór jest w dobrym stanie, można go ponownie wykorzystać.
Podobne tematy